Jednostki Samorządu Terytorialnego
Spółki Komunalne
Krzysztof Wojtczak
PROKURENT, DYR. DEP. KLIENTÓW KLUCZOWYCH
Przygotowujemy niezbędne dokumenty aplikacyjne, w tym studia wykonalności, biznes-plany i wnioski o dofinansowanie. Zajmujemy się doradztwem strategicznym, pełnimy nadzór nad prawidłową realizacją zadań oraz zarządzamy finansami projektu, aż do momentu uzyskania całości dotacji. Razem z naszymi klientami przechodzimy przez wszystkie etapy prowadzące do uzyskania dofinansowania:
ETAP 1: Audyt finansowo-inwestycyjny
- analiza bieżących form i źródeł finansowania
- wskazanie priorytetów rozwojowych opisanych w dokumentacji strategicznej
- informacja na temat „dobrych praktyk” w innych podmiotach JST
- przygotowanie podmiotu JST pod kątem maksymalizacji szans uzyskania wsparcia przez etapem aplikowania o środki
- weryfikacja kondycji finansowej
- doradztwo i analizy prawne
- określenie harmonogramu działań niezbędnych do efektywnego pozyskania środków zewnętrznych
ETAP 2: Przygotowanie dokumentacji i aplikowanie o środki
- wsparcie i przygotowanie do ubiegania o finansowanie
- pełne i kompleksowe przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej (wniosek, studium, biznes plan, analizy rynku, analiza finansowa itd.) – zakres uzależniony od wybranego źródła pomocy
- doradztwo w zakresie przygotowania budżetu i harmonogramu projektu
- wsparcie w zakresie zaangażowania dodatkowych specjalistów zewnętrznych np. audytorów, rzeczoznawców, prawników;
- pomoc w zakresie pozyskania niezbędnych dokumentów (np. promesy, zaświadczenia, umowy współpracy dokumentacji środowiskowej, pozwoleń, raportów oraz audytów)
- wsparcie w wyborze podwykonawców, partnerów, a także utworzenia konsorcjum
- przekazanie dokumentów aplikacyjnych do instytucji pośredniczących
- wsparcie na etapie oceny wstępnej, formalnej i merytorycznej
- wsparcie na etapie negocjacji umowy o dofinansowanie
- przygotowanie dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy o dofinasowanie
- w razie konieczności, wsparcie w zakresie procedury odwoławczej od niekorzystnej decyzji
ETAP 3: Realizacja i rozliczenie projektu – Manager Projektu
- zaplanowanie działań umożliwiających sprawny proces realizacji i rozliczenia projektu
- przedstawienie procedury dotyczącej wyboru dostawców towarów i wykonawców usług, zgodnie z Ustawą PZP lub Kodeksem Cywilnym
- sporządzanie wzorów zapytań ofertowych, formularzy ofertowych oraz protokołów wyboru oferty
- przygotowanie wniosków wraz z załącznikami o płatność, pełniących funkcję zaliczkową, refundacyjną, pośrednią oraz sprawozdawczą
- kontaktowanie się z instytucjami odpowiedzialnymi za weryfikację rozliczanego projektu
- weryfikowanie pod kątem formalnym, w zakresie kwalifikowalności oraz zgodności z zapisami dokumentacji aplikacyjnej, dokumentów księgowych, umów zawartych z dostawcami towarów i wykonawcami usług, zamówień wysłanych do kontrahentów
- weryfikowanie poziomu realizacji wskaźników w dokumentacji aplikacyjnej
- wsparcie w zakresie promocji oraz informacji projektu zgodnie z wytycznymi dotyczącymi konieczności promowania projektu
- opracowanie ankiet monitorujących w okresie trwałości projektu
- wsparcie na etapie kontroli projektu